Raid The Shadow Legends – Arena

Sposób na Wygrywanie Pojedynków na Arenie

Najlepszym sposobem na wygrywanie pojedynków jest synergiczna konfiguracja postaci i ich umiejętności, dopasowana w taki sposób aby zmaksymalizować ich skuteczność. Aby wygrywać trzeba stworzyć łańcuch umiejętności odpalanych kolejno po sobie, biorąc pod uwagę statystyki naszych championów.

Wygrywanie na arenie jest niezmiernie trudne z uwagi na ogromną ilość porzuconych kont oraz system botów który powoduje że arena stanowi co raz większe wyzwanie, wraz z rozwojem konta. Wielu użytkowników kończy na pewnym etapie gry, a ich konta jeszcze przez jakiś czas figurują na arenie.

Pojedynki losują się w zależności od poziomu, więc mamy dużo niepoprawnie zbudowanych drużyn na niskich poziomach areny i jeśli nie zrobimy dobrego zestawu na arenę, to pojedziemy w dół i trudno będzie się wybić. Warto rozgrywać arenę ze względu na nagrody takie jak artefakty i odłamki. Niektórzy budują konta tylko pod arenę, ja wolę mieć kilka zestawów do różnych zadań. Może zajmuje to więcej czasu ale daje większą satysfakcję i stanowi urozmaicenie rozgrywki.

Podstawowe Zasady Konfigurowania Drużyny

Atakujący czyli Nuker

Teraz konkrety. Czego potrzebujemy do areny? Kogoś kto bije bardzo mocno – w kręgu graczy, taka postać nazywana jest Nuker, z angielskiego „Nuke” czyli bomba atomowa. Na początek dysponujemy starterem, Czyli Elhain, Galek, Kael i Athel. Każdy z nich sprawdzi się jako nasz pierwszy nuker. Czyli mamy już bohatera który jest naszym głównym uderzającym.

Support Przyspieszający

Następnie potrzebujemy kogoś kto przyspieszy naszych czampionów i spowoduje zwiększenie szansy na pierwszeństwo ataku. Bardzo chcemy uderzyć pierwsi z jak największą siłą żeby zlikwidować conajmniej support przeciwnika, aby nie mógł rzucać na nas osłabień (debuff). Najlepszy do tego zadania jest Aptekarz (Aphotecary), którego stosunkowo łatwo wylosować w pierwszym etapie gry. Jeśli nie uda Ci się wylosować aptekarza który jest zarówno tankiem jak i suportem przyspieszająco leczącym, możesz wykorzystać Diabolistkę (Diabolist), którą zdobędziesz w kampanii na etapie 12. Całkiem niezła jest również Spirithost, również z 4 etapu kampanii, która przyspiesza, zwiększa atak oraz blokuje osłabienia przeciwnika. Ma ona jeszcze jedną bardzo dobrą umiejętność, mianowicie aurę prędkości która zwiększa bazową prędkość każdego championa o 10%.

Pamiętaj, przyspieszającego championa należy wyposażyć w taki sposób aby był najszybszy jak to tylko możliwe, przy rozszerzeniu jego kluczowych statystyk. Kluczem jest first strike, czyli pierwsze uderzenie, w którym odpala on przyspieszenie na pozostałych championów. Więc buty koniecznie muszą posiadać bazowy atrybut szybkość czyli speed, a najlepiej użyć 3 kompletów szybkości (później boskiej szybkości) z punktami życia jako bazowe statystyki na rękawicach i zbroi. Ekwipunek szybkości zdobędziemy z kampanii i od smoka.

Osłabiacz czyli Debuffer

Nasza drużyna powinna posiadać kogoś kto jest w stanie osłabić naszych przeciwników. Nie ma znaczenia, czy to będzie osłabienie, czy obniżenie obrony czy inna umiejętność powodująca pogorszenie stanu zdrowia oponentów. Naszym celem jest aby przeciwnik został osłabiony zanim nasz nuker uderzy. Tutaj z pomocą przyjdzie nam Panna czyli Warmaiden z niemieckiego. Na 3 poziomie wzniesienia (ascession), panna rzuca na wszystkich przeciwników obniżenie obrony aż o 60% co powoduje że przeciwnik staje się miękki i łatwy do anihilacji. Ponadto jeśli jej umiejętności zostaą ulepszone księgami, to na ten atak ma 100% pomyślności. Czego zatem jeszcze potrzebuje? Dużo celności, czyli acc (accuracy). Warto uzbroić Pannę w zestawy Percepcji (perception) które możemy wykuć w kuźni. Możemy zawsze wyregulować jej prędkość tak aby zawsze uderzyła przed naszym nukerem, ponieważ jest to warunek konieczny aby nasz zestaw zadziałał. Najpierw osłabić a później dowalić.

Kontrola Walki, czyli Powstrzmywanie Oponenta Przed Atakiem

Na koniec przydał by nam się champion który będzie w stanie powstrzymać przeciwnika przed atakiem. Taki który sparaliżuje, uśpi, spowolni, zamrozi czy przestraszy. Na tym etapie na pewno posiadasz już porządnego legendarnego championa, który nie dość że poradzi sobie z tym zadaniem, to jeszcze dodatkowo zada bardzo poważne obrażenia i przygotuje nas na kolejną turę jeśli do niej dojdzie. Taki champion również będzie potrzebował wysokiego ACC żeby jego umiejętności wylądowały tam gdzie powinny i nie zostały zablokowane przez przeciwnika.

Bohater Wskrzeszający

W późniejszych etapach areny, przeciwnicy mają drużyny zbudowane w oparciu o potężnych bohaterów wskrzeszających. Scyl niemalże króluje na poziomie gold i jest darmowym legendarnym championem który posiada większość pożądanych cech na arenie. Niestety trzeba na niego długo czekać, zapewne dłużej niż pół roku. Aby zdobyć niezłego wskrzeszającego championa, trzeba wykonać fuzję. Champion ten który nie dość że wskrzesza 2 innych bohaterów ze wzmocnieniem blokowania obrażeń (block damage), to jeszcze przyspiesza i zwiększa szansę na trafienie krytyczne, to Szeroka paszcza (Broad Maw) z jaszczuroludzi. Jest to epicki champion w pełni darmowy. Więcej o fuzji Szerokiej paszczy opowiem w materiale video.

Epilog

Na koniec chciałbym dodać że istnieją bohaterowie którzy łączą w sobie te cechy które opisałem. Im więcej takich w drużynie tym lepiej. Im dalej w arenie tym trudniej będzie nam pokonać inicjatywę przeciwnika. To jest klucz i tylko artefakty i umiejętności nam w tym pomogą.

Dziękuję za uwagę i pozdrawiam!

Zobacz koniecznie wpis o AFK Arena, jeśli nie było ci dane pograć, zobacz.

Rate this post

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.