RAID – Lochy

raid dungeons

Lochy ’dungeons’ i ich rola w rozgrywce

Lochy to miejsce gdzie wykonujesz zadania oraz misje, zatem prędzej czy później trzeba będzie się skupić na ich wykonaniu, jeśli chcesz zdobyć cennych bohaterów takich jak Arbiter lub Rammantu. W lochach możesz walczyć ze strażnikami mikstur wzniesienia po mikstury, z minotaurem po zwoje mistrzostwa, z golemem, smokiem, i królem ognia po uzbrojenie i z pająkiem po pierścienie, naszyjniki i chorągwie.

Oprócz podstawowych nagród można zdobyć również tajemnicze odłamki (’mystery shards’), starożytne odłamki (’ancient shards’), srebro oraz wywary doświadczenia (’xp brews’)

Strażnicy Twierdzy Powołania

Aby wznieść championa na wyższy poziom wzniosłości (’ascend’) należy wykorzystać mikstury powołania (’affinity potions’). Champion potrzebuje dwóch rodzajów mikstur. Ogólnej mikstury wtajemniczenia (’arcane potion’) dla wszystkich klas oraz szczególnej dla swojej klasy powołania. Każda mikstura występuje w trzech wariantach słabym (’lesser’), silnym (’greater’) i potężnym (’superior’). W zależności od championa będziemy potrzebować odpowiednich mikstur.

Lesser Arcane Potion
Lesser Arcane Potion
Greater Arcane Potion
Greater Arcane Potion
Superior Arcane Potion
Superior Arcane Potion

Aby zdobyć mikstury musimy pokonać strażników (’guardian’) znajdujących się w twierdzach powołania (’affinity keep’). Każdy ze strażników jest specyficzny i wymaga nieco innego podejścia ale wszyscy mają jeden wspólny mianownik. Są wrażliwi na manipulowanie czasem, czyli na osłabienia typu spowolnienie (’slow’) oraz na redukcję paska inicjatywy (’turn metter decrease’). Zatem jeśli myślisz o pokonaniu strażników o wysokim poziomie, w twojej talii powinien znajdować się właśnie taki czempion, który będzie kontrolował czas przebiegu potyczki.

Strażnik Magii

Lesser Magic Potion
Lesser Magic Potion
Greater Magic Potion
Greater Magic Potion
Superior Magic Potion
Superior Magic Potion

Strażnik magii (’magic guardian’)Jest to strażnik który rzuca na siebie tarczę o wysokości własnych punktów życia. O ile w początkowych etapach można go pokonać bez większego wysiłku, o tyle później staje się naprawdę trudnym przeciwnikiem. Tarczę strażnika należy zniszczyć, odczarować lub ukraść. Z bohaterów rzadkich których można zdobyć w łatwy sposób, radzi sobie Ogryn Jailer który ma możliwość niszczenia wzmocnień jak ich kradzieży. Natomiast z podstawowych bohaterów których można zdobyć w pierwszym etapie kampanii doskonały będzie Conquerer, którego można również z powodzeniem użyć na Lodowym Golemie. Poniżej na obrazkach: Conquerer oraz miejsce gdzie można Conquerera zdobyć.

conquerer
Conquerer
Kaerok Castle

Strażnik Ducha

Lesser Spirit Potion
Lesser Spirit Potion
Greater Spirit Potion
Greater Spirit Potion
Superior Spirit Potion
Superior Spirit Potion

Strażnik ducha (’spirit guardian’) to strażnik który się leczy i trudno go pokonać bez blokady leczenia (’heal reduction’). Poniżej, na ilustracji Rocktooth, którego można zdobyć w na 5 poziomie kampanii, w Bramie Felwina (’Felwin’s gate’). W trakcie rozgrywki zdobędziesz dużo mocniejszych czempionów z blokadą leczenia ale jeśli nie masz takowych a potrzebujesz wykonać misje ze strażnikami, to Rocktooth będzie doskonałym wyborem.

Rocktooth
Felwin’s Gate

Strażnik Siły

Lesser Force Potion
Lesser Force Potion
Greater Force Potion
Greater Force Potion
Superior Force Potion
Superior Force Potion

Strażnik siły (’force guardian’) to twardziel. Ma tony punktów życia i wyjątkowo silną obronę. Jest kilka sposobów na pokonanie go i jest jednym z najłatwiejszych strażników. Aby zwalić go z nóg na wysokich poziomach, można obniżyć jego obronę (’decrease def’) oraz osłabiać (’weaken’). Na niższych poziomach wystarczy go sukcesywnie truć (’poison’) i leczyć się (’heal’). Nigdy nie miałem problemu z tym strażnikiem, zatem zakładam że i u was będzie podobnie. Inaczej ma się sprawa ze strażnikiem pustki.

Strażnik Pustki

Lesser Void Potion
Lesser Void Potion
Greater Void Potion
Greater Void Potion
Superior Void Potion
Superior Void Potion

Strażnik pustki (’void guardian’) to truciciel. Rzuca ogromne ilości osłabień w postaci trucizn. Gdy odpowiednia ilość znajdzie się na championach, strażnik zabiera je i zadaje dzięki nim ogromne ilości obrażeń. W tym przypadku Należy użyć dwóch umiejętności.

  1. Blokowanie osłabień (’block debuff’). Umiejętność tą posiada champion z kampanii, Spirithost. Dzięki tej umiejętności, strażnik nie otruje naszych bohaterów
  2. Usuwanie Osłabień (’remove debuffs’). I tu z pomocą również przychodzi Spirithost ponieważ robi i jedno i drugie w jednej umiejętności.

W przypadku posiadania innego championa z jedną lub dwoma tymi umiejętnościami, należy go użyć właśnie na strażniku pustki. Poniżej Spirithost i gdzie ją zdobyć.

Spirithost
Durham Forest

Labirynt Minotaura

Aby bohatera można było nauczyć mistrzostwa w posługiwaniu się ścieżką siły, zdrowia lub magii, należy zdobyć zwoje mistrzostw. Są ich 3 rodzaje – szare podstawowe (’basic scrool’), zielone zaawansowane (’advanced scrool’) i czerwone boskie (’divine scrools’). Im trudniejszy poziom labiryntu tym większa szansa na potężniejsze zwoje. Strażnik Labiryntu czyli minotaur, posiada umiejętność klątwy (’hex’) i po jej wygaśnięciu staje się nadwrażliwy na ataki dlatego łatwo go pokonać. Z pomocą przyjdą nam bohaterowie wyposażeni w ekwipunek wysysania życia (’lifesteal set’). Co ważne, pierwszą serię zwojów mistrzostw dla naszego farmera, czyli bohatera używanego do treningu pozostałych championów, powinniśmy kupić za 800 diamentów. Dzięki temu będzie on mógł samodzielnie walczyć z minotaurem w towarzystwie bohaterów których mistrzostwa będziemy rozwijali.

Zwoje u Minotaura

Szczyt Lodowego Golema

Lodowy Golem to strażnik artefaktów które pomogą nam w rozwoju championów używanych w kryptach frakcji (’faction crypts’). Oprócz pięciu podstawowych artefaktów, które można zdobyć w kampanii, lodowy golem może nas obdarować pięcioma unikatowymi dostępnymi tylko w tej instancji. Na ilustracji artefakty.

Aby pokonać golema należy unieszkodliwić jego strażników, którzy blokują leczenie i osłabiają naszych championów. Do pomocy przyjdą nam bohaterowie tacy jak niespotykany Armiger oraz Conquerer. Posiadają oni umiejętność blokowania wskrzeszenia (’block revive’), dzięki której lodowy golem nie wskrzesi swoich popleczników. Gdy już zdołamy ich unieszkodliwić, pokonanie golema to kaszka z mleczkiem.

Pajęcze Gniazdo

W Leżu pająka (spider’s den) możemy zdobyć akcesoria takie jak pierścienie, naszyjniki i sztandary, które stanowią uzupełnienie ekwipunku bohaterów. Sam pająk wymaga specyficznego podejścia i ataków obszarowych aoe (’area of effect’). Im wyższy poziom tym kontrolowanie pająków jest trudniejsze i wymaga więcej ataków obszarowych. Na początek każdy z naszych starterów poradzi sobie z pierwszymi poziomami pająka. Później będziemy potrzebowali bohaterów z atakami aoe na umiejętności A1, wykonywanej co rundę i podczas kontrataku. Z pomocą przyjdzie nam bohater pustki z frakcji Ogrynów, Belower oraz bohater pustki z Pomiotów Demonów, Fellhound którzy są również świetnymi farmerami.

Belower

Najlepszą metodą na pająka jest jednak podpalenie wszystkich jego minionków. Spalanie hp (’hp burn’) powoduje to, że gdy podpalony przeciwnik rozpoczyna turę, wszyscy w jego drużynie dostają obrażenia, włącznie z dużym pająkiem w tym przypadku. Niestety w początkowej fazie gry trudno zdobyć bohatera który będzie mógł użyć tej umiejętności na wszystkich. Pośrednio takim championem może być Dhrextar, którego można kupić z bazaru.

Pieczara Smoka

Smok to miejsce w którym zdobędziemy zestaw toksyn (’toxic set’) w który możemy wyposażyć naszych championów do walki z bossem klanowym. Oprócz tego jest miejscem gdzie możemy zdobyć ekwipunek szybkości oraz wysysania życia. Do walki ze smokiem przyda się ktoś taki jak Spirithost, ponieważ smok używa całkiem pokaźnej ilości osłabień. Na wyższych poziomach trudności niezbędne będą również mistrzostwa takie jak Mistrz wojny (’warmaster’) dzięki którym mamy 60% szans na zadanie 4% obrażeń równym punktom życia przeciwnika oraz wszelkie inne efekty działające na % punktów życia przeciwnika czyli trucizna, bomby czy spalanie pż. Doskonali będą również bohaterowie których ataki i obrażenia uzależnione są od pż przeciwnika, czyli Steelbowyer, Armiger, Coldheart czy epicki Royal Guard.

Zamek Ognistego Rycerza

Ognisty Rycerz to twardy przeciwnik. Nie dość że leczy się, posiada tarczę którą musimy uderzyć określoną liczbą ataków abyśmy mogli naruszyć miękkiego w środku ognistego rycerza. Do jego wyeliminowania możemy użyć Rocktootha lub każdego innego bohatera który posiada zdolność blokowania zdolności leczenia rycerza. Problemy zaczynają się na wyższych poziomach, gdzie musimy zadbać o to aby tarcza była szybko zdjęta, ponieważ podczas gdy jest podniesiona na rycerza nie działają osłabienia. A rycerza trzeba po pierwsze, spowolnić, po drugie zablokować jego zdolność leczenia, po trzecie, redukować jego wskaźnik tury. Armiger posiada taką umiejętność A1 więc w początkowym etapie warto go uzbroić. Aby zdjąć tarczę potrzebne są potrójne i poczwórne ataki. Nagrodą jest porządny ekwipunek. Na uwagę zasługują: ekwipunek Bezwzględności (’savage’) omijający 30% obrony przeciwnika oraz regeneracji (’regeneration’), umożliwiający przywrócenie 10% punktów życia co turę.

To na razie tyle. Oczywiście jest wiele detali odnośnie sposobów na lochy, to jest jedna z możliwych ścieżek i chyba najłatwiejsza, żeby dobrze zacząć. Jeśli pomogłem, wspomóż mnie subskrybując mój kanał na YT

Jeśli masz pytania dotyczące rozgrywki i grasz regularnie, możesz również dołączyć do mojego klanu międzynarodowego o głównym języku angielskim, posiadającym sygnaturę [GS-B] o nazwie GraveyardShift

Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *